hétfő, október 14, 2013

Treggings, leggings, jeggings

Ez nem divatblog és a divathoz nem különösebben értek, de már nem tudok úgy ruhát keresni a gyereknek online vagy élőben, boltban, hogy ne botlanék bele újra és újra valamelyik kifejezésbe. 
Mik is ezek? 
Nagyjából tisztában vagyok, azt hiszem, de mi a különbség köztük?
andrisleggigs


Első körben nézzük a leggings-t, mert ez honosodott (terjedt) el itthon leghamarabb.
forrás
Ezt, azt hittem, ismerem, csak még "az én időmben" cicanadrágnak hívtuk. Olyan feszes naci, ami általában műanyagszerű anyagból készül.
Fontos tudni, hogy manapság már nagyon ciki nadrágként hordani a leggingset. Anno még rengetegen hordtuk, bár akkor is inkább sportoláskor, de ma már nagy divatbakinak számít. Lehet, ezért is lett a neve cicanadrág helyett leggings, hogy ez egyértelmű legyen?
Ma már harisnyaszerűen, azaz harisnya helyett, pólóval és nadrággal vagy szoknyával célszerű hordani. (Igaz, a mai darabok azért szerintem átlátszóbbak, anno simán elmentek nadrágnak is, de a maiakat nem venném fel így az biztos, bár anno is csak gyerekként voltam hajlandó hordani ilyen nacit nyilvánosan)
Viseléséről itt is olvashattok

Jöjjön a jeggings
forrás
A fent már linkelt blogon találtam erre is választ: jeggings = leggings + jeans (azaz farmernadrág).
A leggings tesója, de anyaga miatt hordható nadrágként! Éljen!
(hopp, pont ilyet vettem a gyereknek minap a boltban -pedig csak valami bölcsis vastagabb nacit kerestem neki)
Ismérvei még, hogy farmer színekben kapható és varrnak rá ál-farmer elemeket is, mint pl zsebek (azaz olyan, mintha lenne zsebe, pedig nincs, de a varrás nagyon tutin néz ki)

Végül a treggings.
forrás
szómagyarító szerint csőnadrág, a már ismert blog szerint treggings =  leggings + trousers (azaz nadrág). Olyan nadrág, ami testhezálló, van slicce, zsebei. (igazáéból, nem csak ál-varrtak).. anyaga rugalmas, mint egy leggingsé, így kényelmesebb, mint egy sima testhezálló szűk nadrág.

És végül egy tipp:
katt a képre



Print

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...