szombat, október 12, 2013

Tökéletes tejbedara

Jelentem, sok évnyi megfeszített kutatás és próbálkozás után immár megtalálatam a (számunkra) tökéletes tejbedara receptjét!

mire fotóztam már megdézsmálták

Sokáig vágytam olyan tejbedarára, amit a menzán adtak, de sosem sikerült úgy... megkérdeztem másokat is, akiknek akad a rokonságukban konyhás néni, de ők sem tudták a titkot -azt leszámítva, hogy vizezik a tejet és ezáltal nem tiszta tejből készül. 
Kerestem a neten is recepteket, volt amelyik csak tejből és drából állt, más adott hozzá vajat vagy margarint, megint más még cukrot is, sőt volt egy, aminél vaníliarúd (vagy kikapart bele) is került a lábasba.
Nekem egyik sem tetszett igazán, azt a híg (bár csomómentes) verziót kerestem, amit gyerekkoromban megszoktam. 
Immár sok-sok éve nem vagyok menzás de végre sikerült beállítanom az arányokat -hátha másnak is bejön így, és ezt a verziót eddig még nem olvastam neten (persze attól még létezhet valahol)

1 bögre tej* 
1 bögre víz
1/2 bögre dara

A bögre szinte bármekkora lehet, a lényeg az arányokon van! 

*(mi növényi tejeket használunk a tehéntejallergiánk miatt, most rizstejjel készült, de szoktunk használni zab-, mandula- olykor kókusztejet is. A kókusztejnél a kókusz íze elég markáns, ezt nehéz elvenni, a zabtej meg elég keserű, így zabtej használatakor mindig adok plusz kevés cukrot hozzá. Kedvencünk a mandula- és a rizstej -ja és az egyik gyerek szójaérzékeny is, ezért a szójatejet is kerüljük)

Ezeket kell csak összekeverni és lábasban megmelegíteni -olykor megkeverni közben. 
Állaga még így is kicsit összeállóbb lesz, mint a menzai -hiába, azt a folyós állagot művészet elérni- de ízre tökéletes :) Nem is tudtam rendesen fotózni és mennem is kell repetát készíteni a gyereknek. 

Print

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...