szombat, október 26, 2013

Gyorsan elkészíthető FoFü a szünetre

azaz olyan foglalkoztató füzet, amit mi magunk készíthetünk el a gyermeknek otthon pár perc alatt.



Szükséges eszközök hozzá:
  • füzet (lehet sima, vonalas, kockás, A5-ös vagy A4es is)
  • filctollak (de sima toll is jó, meg ceruza is)
  • pár ötlet
  • pár perc
Internetről is számos remek foglalkoztató feladatlapot tölthetünk le és nyomtathatunk ki gyermekünknek, de ha másnál sem olyan egyszerű a nyomtatást -főleg, ha színes oldalakat kellene- megoldani, akkor sokkal hatékonyabb, ha magunk készítünk hasonló feladatokat otthon.

Magam is a netes foglalkoztatók feladataiból merítettem ihletet.

Kétféle foglalkoztatót készítettem másodikosom maradék füzeteiből: egyet a nagyovisnak és egyet magának a másodikos iskolásomnak.

A feladatok pedig:

Iskolásnak: 

  • Írj 3 állatot és 4 ételt és/vagy italt az abc betűivel (ami k-val kezdődik, pl. kutya, kanári, kecske, továbbá kakaós csiga, kávé, karalábéfőzelék, kenyér, stb.)
  • Előzők között, amiket a gyermek írt, volt-e és ha igen, mi
    • négylábú állat
    • madár
    • főzelék
    • stb 
  • Rajzok kiegészítése tükrözéssel

Óvodásnak

  • Vágó feladatok -egyszerű vonalak és ábrák (több oldalnyi feladat ugyanakkor)
  • Szintén rajzolós-kiegészítős
  • Sor-folytatós (melyik ábra jön?)
  • Színezős: színezd a balra nézőt  kékre, a jobbra nézőt pirosra, stb

Gyorsan megvan egy egész füzetnyi feladat (bár az tény, hogy filctollat használtam, ami átüt, ezért minden második oldalra írtam, az oldalak hátoldalára nem). Jó feladat lesz majd a szünetben kitölteni, megoldani a feladatokat -a lányaim nagyon szoktál ezeket szeretni.

+1 játéktipp

Készíthetünk memóriajátékot is sk -ehhez most szintén netről kinyomtatott állatos képeket használtam fel -minden állat színes képét és a fekete árnyékukat. Ezeket a képeket kivágtam és felragasztottam olyan régi kártyákra, ami anno FeketePéter volt, de pár lap már hiányzik, így rendesen nem tudunk játszani vele, viszont más játékként még szépen felhasználható.

balra látható kártyák az eredeti állapotukban, jobbra pedig átformáltan

Print

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...