kedd, október 22, 2013

Blogtipp: Fotó adása bejegyzésekhez

Nem vagyok nagy májer a témában, autodidakta módon tanulgatom a blogolást, de talán segítség lehet kezdő bloggereknek a tippem a blogbejegyzésekhez kerülő fotók kapcsán.

Hogyan kerül fotó a bejegyzésekhez?

Természetesen digitális eszközből. Ez lehet digitális fényképezőgép (fotózunk, majd feltöltjük a kompjuterünkre a képeket) vagy mobil/ iPhone (ugyanaz, de itt még zsinór sem kell az átvitelhez). Persze használhatunk táblagépet is, bár azt hiszem, azokkal egy kicsit nehézkez a fotózás a méretük miatt.

Nálam a mobil a nyerő -nincs drága mobilom, de számomra megfelelő a fotók minősége -ehhez az azért kell, hogy tud vakuzni is a mobilom. Mobilra is lehet telepíteni képszerkesztő programokat, de egyrészt nekem sosem elég nagy a külső-belső memóm a telefonon, másrészt meg olyan kis képernyőn nincs türelmem szerkesztgetni, ezért inkább elküldöm a számítógépemre a képeket és ott szerkesztem meg.

Sokféle program létezik képszerkesztésre -én mivel kezdő és majdnem analfabéta vagyok, így egy netről ingyen letölthető és könnyen használható programot telepítettem: PhotoScape. Hogy mi mindent tud ez a program a nevére kattintva elérhető linken láthatjátok.

És azt írnom se kell, miért is hasznos szerkesztgetni a képet blogravitel előtt -persze ehhez idő kell, az nálam sincs mindig, de ha csak tehetem kipofozom a fotókat, hogy jobban mutassanak (és a simán feltett képeknél mindig megfogadom, ha lesz egy kis időm visszatérek és azokat is kipofozom)


Ti mit szoktatok használni képszerkesztőnek?


Print

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...