hétfő, szeptember 02, 2013

Iskolai tízórai-tervezés



Már tavaly, mikor elsős lett legidősebb lányom is nagy lendülettel vetettem bele magam a tízóraijának tervezésébe, csomagolásba. Vettem pár új tartót és varrtam is. Nagy volt az elszántságom, de rövid idő alatt kikötöttünk a sonkás szendvicsnél. Maximum almát kért még hogy pakoljak hozzá. Így maradt majdnem minden reggel a sonkás szendvics készítése -egyetlen változatossági elem, amit hajlandó volt elfogadni a margarin kenyérre kenése volt olykor-olykor.


De semmi mást nem akart enni, és ha mást csomagoltam, hazahozta érintetlenül. Ezért is tavaly egész iskolaévben sokat töprengtem azon, hogyan tudnék ezen változtatni? Eleve itthon is nagyon válogatós, alig eszik meg valamit, így nincs könnyű dolgom.

Végül is arra jutottam, azt a pár ételt, amit elfogad variálom.

És mivel most év elején még nagy az energiám, de tapasztalatból tudom, ez hamar másként lesz, így előre akartam gondolkodni és később -húzósabb, sűrűbb időszakokban- is működő rendszert kiépíteni.

Ezzel is úgy vagyok, vagy bejön, vagy nem, majd kiderül -és megírom.

Mostani rendszerünk:

Előregondolós & készítős

Összeírogattam, miket szeret enni tízóraira, uzsonnára. Három csoportba soroltam az ételeket: szendvicsfélék, sós vagy édes nasik és gyümölcs vagy zöldség. Terveim szerint a szokásos palack vize mellé ezek közül egyet-egyet fogok csomagolni.

További könnyítés, amire tavaly nem gondoltam, hogy amit csak lehet előre elkészítek. Nyílván öt szendvicset nem fogok, az nem lenne finom már a második napon sem, de a nasikat, gyümölcsöt, zöldséget igyekszem előre beszerezni és megtisztítani, feldarabolni.

Heti terv:
hétfői iskolába-oviba-vitel után piacozás és a heti ebédek hozzávalói mellett a tízóraira szánt gyümölcs és zöldség beszerzése is.
Hazamenve ezek előkészítése és uzsonnás dobozokba porciózása.


Mostani akciótervem szerint mindegyik napra jut egy-egy uzsonnás doboz (halmozó lettem sajnos) így elő tudom készíteni teljesen a szendvicsen kívül az egész tízórait. Reggelente így csak a szendvics elkészítése és bepakolása van és tuti nem felejtem el a tízórai egészséges részét sem.


A dobozok egy nagy dobozban kerültek fel a szekrény tetejére (így nem lesik ki a nasikat sem az átlátszó dobozokból a szemfüles gyerekeim9








Print

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...