szerda, szeptember 04, 2013

10 tipp költözőknek

Szubjektíven

...avagy pár dolog, amit "megtanultam" mostani költözésünkkor és magam sem akarom elfelejteni, mert hasznos (lehet egy későbbi újabb költözéskor, ami remélem, majd akkor lesz, amikor a mostanit már eléggé kihevertem)
SB Packing House Equipment, LLLP - Fort Morgan, Colorado (CO
forrás


  1. A dobozok bérlése nagyon hasznos és fontos dolog! Nekünk rengeteg a cuccunk, felhalmozók vagyunk, két felnőttre és három gyerekre jutott 53 nm, és 35 dobozt kértünk. Ez végül is elég volt -azért lett pár saját dobozunk is, pl mikrós doboz, stb- de így is nagy szemeteszsákból -amikbe főleg ruhákat, játékokat tettem- lett több mint 70! Férjem szerint legközelebb annyi dobozt rendeljünk, ahány négyzetméteren lakunk... (de nekünk tényleg nagyon sok a cuccunk)
  2. Akasztós szép ruhákra remek ötlet ez a pinterestes. Igaz, mi nem messze költöztünk, így az eképpen összekészített ruhákat megfogtuk és kézben átvittük, hosszabb, esetleges (teher)autós úton nem tudom, hogyan viselkedtek volna...
  3. Nagyon de nagyon ajánlott az SOS csomag összekészítése egy olyan táskába, amit tényleg tuti megtalálsz a költözés után!!! Nem poén, ha este fáradtan veszed észre, hogy gőzöd sincs, hol lehet a fogkefét, fésűd, stb. Nálunk két nappal később kerültek elő...
  4. Csak érdekességképpen a fent (1.pontban) leírt mennyiségű holmikhoz és pár -nem sok- bútorhoz két embernek 8 óra kellett a költöztetéshez (mi is pakoltunk, de le-föl nem vittünk csomagokat, és az út, amennyivel messzebb van az új lakás kocsival 2 perc max). A költöztetők 9-re jöttek és 5-kor végeztek. 
  5. Szintén érdekességképpen a fenti mennyiségű holmi összepakolásához elég volt egy embernek (egy kisegítővel) 3 nap. (muszáj volt, addig a gyerekek miatt nem tudtam érdemben pakolni, de szortírozni, lomtalanítani, rendszerezni elkezdtem előbb is)
  6. Kipakolásnál bevált: a dobozok, zsákok össze-vissza voltak, ahogyan elfértek. Első lépésben kb a helyükre (adott szobába) pakoltuk amit csak tudtunk dobozostul, majd ezután jött a kipakolás, A ruhákat hagytam a végére, mert ez a leglassúbb, hiszen sok ruhánk van.
  7. Ha már ruhák: bevált, hogy a ruhacsoportokat, amik egy-egy stócban voltak a szekrényekben kisebb szemeteszsákokba csomagoltam először és így mentek a dobozba/zsákba. Így mikor kipakoltam rögtön láttam, mi kerül egy helyre, csak újra össz ekellett hajtogatni azokat, amik szétjöttek az út során.
  8. Szintén be szokott válni -ezt már legutóbb is így csináltam- hogy első körben csak elpakolom a cuccokat. Persze van rendszer, nem a lábasok mellé kerülnek a zoknik, de nem a tuti és tökéletes helyre kerül minden úgysem, idővel ez fog változni. Így kipakoláskor nem kell sokat agyalni a dolgon, ha nem jön be -és tuti nem fog- úgyis kiderül használat során idővel, elég lesz akkor agyalni és átpakolni majd... Már most van, amiről sejtem, hamarosan átkerül máshová, de nem jut most időm ezt átgondolni, kipróbálni, másutt jobban hozzáférhető, használható-e, majd idővel erre is sor kerül
  9. Gondolom evidens, de BEpakolás ELŐTT érdemes mindent elmosni, tisztítani, hogy így csillogón-villogón kerüljenek dobozba és át az új lakásba. Biztos másnál is akad egy rakat cucc, amit ritkán használt, ezáltal csak állt a polcon, stb helyen és poros (piszkos) lett. 
  10. A gyereknek érdekesség maga a költözés, új hely is, nem szükséges rögtön a játékokat kipakolni, szinte semmivel is nagyon jól el tud lenni egész hosszan, a játékokat úgyis szétpakolná...
forrás

Print

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...