szerda, július 17, 2013

Bevált házi tisztító- és sminkszerek

azaz olyan szerek, amiket sk kutyulhatunk magunknak otthon


stockfresh 557273 olive-oil-vinegar-healing-herbs-and-lemon size
forrás




Recepteket sokfele találni a neten, de sajnos nekem sem jött be mindegyik, amit eddig kipróbáltam. Nem hiszem, hogy a recepttel van gond, hiszen van olyan hely, ahol kommentben sokan dícsérik, hogy nekik bevált, tehát vagy én szúrtam el,- mint akár egy sima ételreceptet is elszúrhat az ember,- vagy a felhasznált alapanyaggal lehetett gond.

Leírom, linkkel, mik váltak be nekünk, és remélem, idővel bővülni fog a sor :)
Eddig minden szer, ami bevált nagyon bevált: nemcsak remek alternatívája a bolti, előre elkészített verzióknak, de környezetbarátabb és sokkal olcsóbb is. Arról nem is beszélve, hogy ezeknél amiket itthon készítek, pontosan tudom, mi kerül bele.

Takarítószerek

  1. Mosószer mosószódából és mosószappanból -régebben, mikor először kutyultam itthon mosószert még rengeteget mostam: 3 gyerek ruháit és kettőnél még mosható pelenkát használtam, így elkélt egy olcsóbb megoldás. Akkoriban még kapható volt egy olyan mosószappan-reszelék, amit csak vízzel kellett elkeverni, melegíteni és készen is volt. Csakhogy ebből kifogyott a bolt, ahol vettem és másutt sem kapható -azóta sem. Próbálkoztam mosódióval, de az nem jött be (olyan ázott kutya szagú lett minden ruhánk -még öblítővel is), a mosószódás-szappanos szer viszont remekül szuperál azóta is. a makacsabb foltokhoz folteltávolító kell, de a régi, gyári mosóporom sem vitte azokat. 
  2. Öblítő: ecet -minden mosáshoz használom, egyéb vízlágyítót nem használok. 
  3. Felülettisztító spré -ez simán ecet és víz keveréke. Nem olyan erős, mint a boltiak, de a kisebb, nem túl makacs foltokra remek! A zsírosabb vagy jobban rászáradt foltokra kell csak boltit használnom. Ez is valami. Hasonló recept
  4. Fürdőszobatisztító - hipo. Régebben bolti kevert szereket használtam, az a hypo árának sokszorosába kerül, de mióta hypot használok is ugyanolyan tiszta és baktériummentes minden. Egyedül a wc belsejéhez szeretek bolti wc tisztítót használni, mert a vízkövet nehezebben oldja a hypo
  5. Lefolyótisztító -mosószódát öntök a lefolyóba (jó sokat), majd forrásban lévő vizet öntök rá. Be szokott válni, régebben x havonta ki kellett hívni egy duguláselhárítót, de erre most már nincs szükség.
  6. Penész ellen -a bolti extrabüdös szer helyett ecetes kendővel törlőm le azt a kis penészfoltot ami nagy ritkán előfordul itthon. (A gyógyszertári alkohol nem vált be túlzottan). És ez a nagyritkán azt jelenti, hogy évente, max félévente ha előfordul penészfolt, szóval nincs szükség nagy területen penészirtásra, csak kis tenyérnyi helyen.
  7. Mikró tisztítása -ha elfelejtem a mikrós ételfedőt betenni és kifröcsög az étel, akkor kevés ecetes vizet melegítek a mikróban és utána elég letörölni még a rászáradt ételmaradékot is!

Kozmetikumok

  1. Gubanc-kifésülő spré (avagy hajkisimító) -gyerekeknek ideális (hosszú hajú lányokra gondolok) Nálunk az sk készítettet jobban szeretik, mint a boltit!  Kevés hajbalzsamaot oldok fel sima vízben, ezt spricnibe teszem és kész is. Az arány kb 1:6 a vízből kell több persze.
  2. Dezodor -ez részben még tesztelés alatt áll, de csak mert nem olyan régóta használom. Meguntam, hogy dezodorom boltban közel 900 Ft-ba kerül és azzal együtt is izzadok... Most szódabikarbónát keverek össze sheavajjal és ezt kenem a hónaljamra.
  3. Nedves törlőkendő -sima bolti papírtörlőt félbevágok, egy tartóba rakom és rálocsolom az alábbi keveréket: víz-babaolaj-babasampon. Remekül bevált, a legmakacsabb babapopsi-szennyeződést is leszedi. Másik verzió az lehet, ha az ember spréként használ hasonló keveréket és azt a száraz törlőkendővel törli le -ekkor a kendő szárazon tárolódik. Ezt nem próbáltam, már pelustalanodott gyermekem, mire belefutottam ebbe a verzióba.
folyt köv -amint valami beválik, ideírom.

Nektek mik váltak be?


Print

2 megjegyzés:

  1. Szia!

    Én a fürdőszobába az alábbit használom, minden hova:(bocsi, ha valaki ráismer, annak végül is köszönöm)
    Citromsavat oldok fel vízbe, kb egy evőkanállal a régi fürdőszobai spriccelőbe, teszek hozzá egy kis mosogatószert, ja és persze vizet.
    Nem fulladok meg tőle, és csillog-villog minden.
    Régi a kádam, ha ez kevés, mert abba ürít a mosógép is, akkor megkínálom egy kis szódabikarbónával is.

    Üdv:Manuka

    VálaszTörlés
  2. Köszönöm, hogy megírtad, ki fogom próbálni! :)

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...