vasárnap, június 09, 2013

Kalózbuli



Középső lányom más majdnem két hónapja ünnepelte 5. születésnapját, de sorozatos betegségeink, legkisebbünk kórházba kerülése és konstans időhiányunk miatt csak most jutottunk el azon kívánságáig, hogy idén neki is legyen szülinapi zsúrja.

Itthon tartottuk az egyszerűség jegyében. A téma kalózos volt.

Rengeteg ötletet néztem neten, ez nagyon népszerű téma, újat biztosan nem tudok írni, ezzel a bejegyzéssel nem is ez a célom, hanem az, hogy ötletet adjak otthoni gyorsan-könnyen megvalósítható kalózbulihoz. Nem is kell feltétlenül születésnap ehhez, elég, ha nyáron egyik nap kalóznapot tartotok.

Ennyi bevezető még sok is, jöjjön a nálunkhogyvolt:

Először is, a buli előtt összeraktam egy zenelistát

Zenetippek:
  • Papp Rita: Hangjegysziget, Kalózhajó
  • Jónás Rita: Húzd fel a vitorlát
  • Kéri Kitty: Kalandra fel! és Fekete Gyöngy regéje
  • Buborék Együttes: Baj van a részeg tengerésszel
  • Halász Judit: Kalózdal az almaszószról
  • Lilly Baba: Talpra kalóz!
  • Gryllus Vilmos: Kalóz
  • Lazy Town: Kalóz vagy
  • Ezeken kívül még az itthoni gyermekrajzfilmcsatornán is ment a Jake és Sohaország kalózai című rajzfilmsorozat, melynél mindegyik epizód végén énekeltek a kalózok egy-egy rövid kis dalt. Ezek közül sokat meg lehet találni a YouTube-on.

Itt egy összeállítás a fenti dalok közül párból és pár Boldog születésnapot-os dallal megspékelve:




Aztán gyűjtöttem a WC papír gurigákat amikből kalóztávcső készült.

Kalóztávcső készítése SK wc papír gurigából

Ezek a kész távcsövek a festés előtt

Egy távcsőhöz 3 darab guriga kell

Ezekből kettőt hosszában szétvágjuk

Már csak (festeni és) összerakni kell: kicsit összenyomjuk a gurigát, hogy  beleférjen a nem szétvágottba


Majd a harmadikat is összefogva belerakjuk az első szétvágottba. Ezzel kész is a periszkóp

Felülnézetből

Készültek kalózszemfedők is

SK kalózszemfedő papírból


Nyomtattam egy rakat (két A4-es oldalnyi) kalózszemfedőt, melyek egyik feléből valóban szemfedő lett, másik részükből pedig szendvics- és muffinzászló


A hitelesség kedvéért a zászlókat cikkcakk ollóval vágtam körbe


Már csak fogpiszkáló kellett hozzá és készen is voltak


Háromféleképpen csatlakoztattam a fogpiszkálókat a kalózzászlóhoz: átszúrtam, celluxoztam, illetve tűztem.


Ilyenek hátulról. A legjobb megoldás szerintem az átszúrás (bal szélső)

Torta



A tortát is részben sk készítettem: a tésztát vettem, a szósz csokis volt, a tetejére csokit olvasztottam és dermesztettem, majd erre került a kalózos halálfej minta, ami marcipánból volt. A marcipánt két sütőpapír között kinyújtottam (így nem ragad se le se a sodrófához), és ráraktam a papírból kivágott mintát. Ezt vágtam körbe és már mehetett is a tortára.

mosolygó kalózos halálfej
 Díszítve ilyen volt a kalóz- és tüzijátékgyertyákkal


Játékok


Egyik játék: tűzd a kalózra a ruháit!
Egy képet nyomtattam ki, kiszíneztem, majd egy másik -ugyanolyan- rajznál kivágtam a ruhákat, papagájt és ezeket kellett a kalózra aggatni. Az alap, amire a kalózrajzot ragasztottam olyan, hogy bele lehet tűzni a bolti tűzőket mint a parafatáblánál.


További játékok: internetről nyomtatott kalózos színezők, pontösszekötők, különbségkeresők

 Köszönőajándék


A köszönőajándék:
szintén interneten találtam egy borítékmintát, melyre online írni is lehetett, majd így kinyomtatni -így tetszőleges szöveggel készíthettem el- ebbe kerültek a kis kincsek: találtam egy papírboltban kalózos (halálfejes) radírt, még Szilveszterkor betáraztam csokipénzekből és a lányoknak volt többek között szintén halálfejes tetoválásuk is egy rakat (lemosható). 

Ezek mellett kapott minden gyerek a fent említett gurgiás távcsövet, papír kalózsapkát és szemkötőt is, no meg a színezők, stb közül is vihettek haza. Egész nagy pakk lett :)

Dekoráció

A bulihelyszín, illetve asztal

...közelebbről...

...még közelebbről...

a szalvétatartó -hajós akar lenni, egy sima dobozból vágtam, majd festettem

igyekeztem amit lehet kalózossá tenni

 Kincskeresés

Volt kincskeresés is: akadt egy kincsesláda formájú ládikánk, ebbe került a maradék csokipénz és az egyik hipermarketben a kimért cukroknál lehet kapni kalózpénz formájú gumicukrot, ebből is.


ilyen zárva, ezt kellett megkeresni

 Horgászás


Legnépszerűbb játék a horgászás volt. Ez a minimál-verzió: papírból kivágtam halformákat (többfélét), majd a szájukhoz gémkapcsot raktam. Egy nagy lapos doboztetőbe került egy kék színű anyag, meg egy hálós is, erre raktam a papírhalakat.
A horgászbotok gyerekseprű és -felmosó nyelei, amikbe szalagot raktam, celluxszal rögzítettem. A szalag végére szintén celuxszal egy darab gömbmágnest rögzítettem. Ez remekül megfogja a gemkapcsot, könnyű használni a gyerekeknek is. 

nagy volt a sikere

Ahoj kalózok, bulira fel! Remélem, találtatok tetsző ötletet!




Print

1 megjegyzés:

  1. Köszönöm az ötletet! Én is szeretnék adni egyet Nektek. Nemrég is kibéreltük a LogiKoffer nevű kincskereső játékot a fiam szülinapi zsúrjára. Mindenki remekül szórakozott az izgalmas logikai feladatokkal, trükkös tárgyakkal és végül meglett a kincs is. Ajánlom figyelmetekbe! Most kétféle küldetésük van, de azt mondták, hogy most készül a kalózos is:)
    Részletek itt: www.logikoffer.oldalunk.hu

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...