vasárnap, május 26, 2013

Réteslap mint mentsvár


Kisgyermekes családoknál mindig akad meglepetés, programváltozás. Átlagos napon is lehet a gyermek étvágya átlag feletti -ami amúgy jó, de lehet, hogy akkor amikor nem olyan könnyű leszaladni a boltba pótlást venni, vagy valami tartalmasabbat főzni és a rendelés sem a legjobb opció (pláne ha spórolni szeretnénk). Ezekre az alkalmakra szoktam készleten tartani vagy nyersanyagot vagy félkész ételt (amit sk készítettem: pl házi pizzát lefagyasztok, hogy aztán bármikor előkaphassam, mint egy boltit, de akad amikor lángostészta van a hűtőben). Ez a verzió jobb, mint ha bolti félkész, mirelit terméket tartanánk talonban. Ám akad, amikor kifogy a házi tartalék-étel. Vagy csak nasizna... Erre találtam minap kedvező megoldást.
Vettünk egy csomagnyi nem mirelit réteslapot. Mivel nálunk eléggé tele szokott lenni a fagyasztó, ezért választottuk ezt, így el is tarthattuk volna, ha nem készítem el még aznap. Végül készült belőle zöldséges rétes és desszertnek almás rétes. Nagyon egyszerű volt az elkészítés és nagyon kedvező volt a fogadtatása: háromból két gyermekemnek nagyon bejött mindkét verzió. Akkor gondoltam rá, hogy a réteslap is mennyire telitalálat a talon-ételeknél.
Íme a gyorsrecept, amivel könnyen elkészülhet a SOS-vacsi:


  • Kb bármilyen zöldség, persze jó, ha a gyerek hajlandó megenni -párolni kell kb félkészre, de aki szétfőtteben szereti, az teljesen megpárolhatja.
  • Egy kevés vaj/margarin amivel megkenjük a réteslapok belsejét és majd a tetejét is sütés előtt.
  • Ha kész a zöldség, leöntjük róla a vizet és mártással dúsítjuk. A mártás annyi csak hogy hozzákeverünk valamit: tejfölt, vagy activiát, avagy gulyáskrémet
  • Adhatunk hozzá valami húst is: pirított szalonnát, sonkát, ha maradt vmi hús, akkor azt, bár ha maradt ilyesmi, akkor nem készítenénk rétest ;) Sima kockabaconnal is remek, de szeletelt felvágottal is működik
  • Megkenjük a réteslapot margarinnal/vajjal, belerakjuk a tölteléket, feltekerjük, tetejét is megkenjük vajjal és mehet a sütőbe -hamar kész, amikor szép színű lesz a teteje. Érdemes közepes hőfokon készíteni.
  • Másnap és hidegen is jó lehet -függően attól, milyen a töltelék, de egyik verzió nálunk hidegen is nagy sikert aratott.
Másik verzió, az édes-rétes:
Még sosem készítettem almásrétest, nem is voltam teljesen tisztában, hogyan kell, de maradt valamennyi réteslap és akadt itthon pár barnulni kezdett alma, így összehoztam a kettőt egy gyorsverzióban.
  • Almát pároljuk meg 
  • ezután adtam hozzá fahéjat és némi cukrot
  • és már töltöttem is az előtte vajjal megkent réteslapba, feltekertem, tetőre megint vaj és ment is a sütőbe
Persze nem ez az igazi almás rétes, de nagyon gyorsan megvan és finom is. Persze már tervben van, hogy egy réteslap-sk-készítéssel megpróbálkozzak, vagy valami hasonlóval :) de addig is, ha éhesebbel vagyunk vagy nassolnánk valamit, akkor egy réteslap remek alap lesz.



Print

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...