hétfő, május 27, 2013

Mire jó a net?


Tizenéves voltam, mikor először került szóba, hogy előfizethetnénk az internetre. Ekkor Apukám megkérdezte, hogy de hát mire is használnám a netet?
Akkor egy hétig gondolkodtam és szépen felírtam mindent, amire jónak véltem és praktikusnak az internetet. Kamaszként az hogy menő, szeretnék játszani, szörfözni nem lettek volna eléggé nyomós okok Édesapám számára, így tényleg hasznos dolgokat kellett tudnom felmutatni. Nagyjából 5-10 dolog került fel a listára amik hasznosak és az internet által pénzkímélőek is lehetnek. Tudom, ma már más a helyzet. Manapság már nem is tudom elképzelni az életet nélküle (na jó el tudom, de sokkal könnyebb így). Van például egy csomó minden amire nem költök mert itt a net. Gondoltam, összegyűjtöm, miken lehet spórolni ha úgyis van internetünk:
  • tv műsor 
    • (bár az iptv-k világában ez kezd háttérbe szorulni)
  • receptek
  • újság 
    • (én is jobb szeretem kézbe venni és leülni egy kényelmes helyre vagy útközben olvasni, de mindent úgysem tudok megvenni ami érdekelne, viszont a neten jópár cikk fent van)
  • lexikonok helyett 
    • (ha rákeresnék vmire de nincs itthon benne a kislexikonban -nagyot, sorozatosat nem vettünk- akkor elég a net, nem kell könyvtárba menni, kölcsönkérni vagy venni nagyobb lexikont)
  • hírek 
    • (hasonló mint az újság kategória, ha lemaradtunk a híradóról akkor pláne hasznos lehet)
  • lekésett műsorok 
    • (sok tv adó a már leadott műsorait felrakja a netre és ott megnézhető)
  • ugyanez a helyzet a rádió adókkal is 
    • (persze nem mindegyikkel, de sok adás meghallgatható neten is)
  • apropó rádió: online is hallgathatjuk az élő adást, sok adó netes oldalán ki is van irva, éppen melyik szám megy
  • ötletek akár varrásra (szabásminták, tutorialek is!), akár gyerekjátékokra (mit csináljunk esős időben, stb) de sok minden másra is. 
    • (Most már nem keresek vadul gyermekfoglalkoztató könyveket, mert netről keresek ötleteket, ajándékötleteket is, hiszen számtalan jobbnál jobb adódik a neten: múlt Karácsonykor annyi jót találtam, hogy az ideire is maradt, pedig tavaly csak sk ajándékokat adtam mindenkinek és jó sok embernek ajándékoztam különféle holmikat így is)
  • apróhirdetések 
    • (könnyebben kereshetők és feladhatók online mint papíron és sokkal többen olvassák is)
  • zenehallgatás 
    • (akár belehallgatnék egy albumba akár hosszabban, vagy keresek vmi újat)
  • akciók 
    • (eleve spórolunk ha akciósan szerezzük be azt amit amúgy is meg kellene vennünk -online pedig fent van majdnem minden akciós bolti újság és egyebek is -pl. kuponajánlatok)
  • orvosi információk 
    • (ezekkel óvatosan, a netre minden témában felkerül sok téves információ is és egészségügyi dolgokban jobb vigyázni! De ha keresek egy gyógyszerhez árat vagy hogy mennyi idős kortól adható, vényköteles-e azt neten pofonegyszerűen megtalálhatom. Vagy ha informálódnék, milyen egy vizsgálat, hány hetesen lesz a gyereknek csípőszűrése, akkor arra is találok információt, amit nem feltétlenül veszek szentírásnak de egy opciónak igen)
  • ha elvesztettük vmelyik műszaki holmink használati útmutatóját, azt is megtalálhatjuk a neten
  • ha napközben kell üzennem páromnak, e-mailben könnyen-gyorsan megtehetem 
    • (persze ehhez kell az is hogy a munkahelyén is van internet amit meg tud nézni napközben is) nem kell telefonhívással zavarnom, sem smseznem (amit nem szeretek)
    ...és még sorolhatnám: számodra mi az internet legpraktikusabb felhasználási lehetősége?



    Print

    Nincsenek megjegyzések:

    Megjegyzés küldése

    Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...