hétfő, május 06, 2013

Biciklizz!


Nem tudom, hányan vannak még így vele, de én akkor találtam vissza a biciklizéshez, miután gyermekem született.

forrás

Másfél éves volt legkisebb gyermekem, mikor beszereztem egy biciklit és kamaszkorom után először bringáztam újra. Férjem szerint bátor voltam, hogy csak így bevállaltam, tizeniksz, öö khm, huszoniksz év után, de ezt én csak akkor éreztem, amikor kiderült, mi mindennel jár a biciklizés és a bringavásárlás, no meg a használat. Ezért gondoltam, összeírom, hogy ha más is hasonlón gondolkodik, felkészült(ebb) lehessen.

forrás

  1. Bicikli beszerzése: rengetegféle bicikliféle létezik és kiválasztásukban érdemes szakemberhez fordulni. Ha akciós bringát keresel és nem tudsz újat vásárolni szakboltban, akkor is menj el egyszer, mondd el, mire használnád és milyet javasolnak számodra. Eddig ahány biciklis boltban voltam, mindenhol nagyon kedvesek és türelmesek voltak velem, pedig nagyon analfabéta vagyok a biciklizés terén. Elsőre rosszul is jártam mert kinézet és ár alapján vettem biciklit használtan és szakboltba menés előtt. Másodszorra már óvatosabb és körültekintőbb voltam. Úgy tudom, sok bringás boltban szezonban (tavasz-nyár) kaphatók használt biciklik is
  2. Felszerelés: ha gyermeket is szállítanánk vele, jó, ha tudjuk, 7 éves koráig tehetjük meg és természetesen kerékpárra tehető biztonsági ülésben szállíthatjuk gyermekünket. Ezek az ülések jelenleg kb 8 ezer forintnál kezdődnek. Sokan adnak a gyermekre bukósisakot is -ez tudtommal nem kötelező, de ajánlatos elem. 
  3. Felszerelés II.: A gyermekszállításhoz szükséges eszközök mellett is van, ami elengedhetetlenül fontos a biciklizéshez -és nem mindegyik bicikli rendelkezik alapból ezekkel, ezért írom: csengő, lámpa, biztonsági zár és ha vásárolnánk is ott, ahova biciklivel megyünk, akkor a holmi szállításához kell vagy kosár (kormányra rakható) vagy biciklis táska (csomagtartóra rakható), de jól gondoljuk meg, mire és hogyan használnánk kerékpárunkat, ugyanis komoly gondot jelenthet a bevásárolt holmik kontra gyerekülés elhelyezése: a gyerekülést a bicikli csomagtartójára lehet rakni általában*, így ekkor ide nem rakható biciklis táska pluszban. Marad a kormányra rakható kosár -ebbe azonban kevesebb holmi fér (súlyra max 5 kg) viszont vannak olyan modellek, amiket egy mozdulattal levehetünk a kormányról és kosárként magunkkal vihetjük majd szintén egy mozdulattal visszarakható -piacra ideális.* (biciklitípusa válogatja, párnak az első rúdjára is rakható)
Ha felnőtt biciklit készülünk vásárolni, ahhoz számos kiegészítő szükséges, amik nem biztos, hogy alapból a bicikli részeit képezik.
  1. Első- és hátsólámpák
  2. Csengő
  3. Kitámasztó
  4. Biciklizár
  5. Kosár
  6. Gyermekülés 
  7. Sisak
  8. Láthatósági mellény
  9. Esőkabát biciklizéshez
  10. Italtartó
Nem mindegyik kötelező elem, sokaknak nem szükséges egyik vagy másik, ez csak egy gondolatébresztő lista: miket gondoljunk végig, mi mindenre lehet szükségünk a biciklinkhez?

+3 fontos dolgot kell megemlítenem újrakezdő bicikliseknek:
  • Egyik az edzettség: ne feledd, ha gyermekkel mész biciklizni akkor eleve pluszsúllyal tekersz ami nehezebb és érdemes apránként újra hozzáedződni a dologhoz, ne akarj rögtön maratonozni.
  • Másik, ami még fontosabb az a biztonság. Nem tudom, mennyire vagy képben a biciklizés szabályaival -KRESZ. Ha nem ismered ezeket, vagy ha régebben tanultad/használtad, akkor mindenképpen tájékozódj mielőtt bringára ülsz! Itt például összeszedték a fontos ismereteket
  • Utoljára, de nem utolsó sorban egy fontos és nagyon hasznos információ, ha a forgalomban is biciklizel: A járművek holtterei!
fotó forrása
További fontos információk újrakezdőknek itt található: http://kerekparosklub.hu/kisokos/alapok

Large
forrás

És ha már szót ejtettünk a felnőtt bringákról, ne hagyjuk ki a gyerekeket sem!

Gyermekjárművek

4904747036_95d21a0b1a_z_large
forrás

Kismotor, nagyobb motor, futóbicikli majd a tekerős komoly kerékpár...

Kevés gyerek lehet, akinek a fentiek közül ne lenne (lett volna) egyik vagy másik (vagy több is)
Azt sem mindig könnyű eldönteni, milyen járművet vegyünk -melyik típust, márkát- de érdemes tudni, mi mindennel lehet/szükséges még kiegészíteni ha már megvan a járgány.

Mikor mi érkeztünk a gyermekeink eme fontos életszakaszába, hogy ugyebár járművet kértek és megnéztük, mit vegyünk majd azt is láttuk, magán a járművön kívül mennyi mindent kell (lehet) még hozzá vásárolni.... hát, meglepődtünk. Íme egy kis lista pár dologról, amiket találtam:
  1. Bukósisak
  2. Térd- és könyökvédő
  3. Láthatósági mellény
  4. Fényvisszaverő fólia a járműre
  5. Villogók (futóbringára)
  6. Csengő
  7. Kosár
  8. Váztáska
  9. Kesztyű (biciklis)
  10. Sztender (amire állítani lehet a futóbringát)



Print

1 megjegyzés:

  1. Remek írás, nagyon jól összefoglaltad a lényeget! Azért remélem, nem veszed rossz néven, de annyival még kiegészíteném a gyereküléses biciklizést, hogy számítani kell arra is, hogy a gyerek hátul izeg-mozog, nem lát előre, (csak ha kihajol) és eltelik egy kis idő, amíg megtanulja, hogy üljön nyugodtan, és oldalra nézelődjön. A gyermek kilengései miatt kicsikét nehezebb egyensúlyban tartani a bringát, ki gyakorlat nem árt hozzá. Nem tudom, másnál ez így volt-e, én mindkét gyerekemmel ezt tapasztaltam.

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...