szerda, május 22, 2013

-7/nap -frissítve: 5/31. -Véget ért


Nem kiló, hanem tárgy. 
Megszabadulni a felesleges holmiktól nem könnyű, ezért egy külföldi anyuka azt találta ki, -és versenyre is hívta blogolvasóit,- hogy májusban minden egyes nap 7 tárgytól kell megszabadulni, ami felesleges a lakásban.

Forrás: Money saving Mom



Egyik kedvenc oldalam, a Rendteremtő Facebookos oldalán láttam linket erről a blogkihívásról és mivel úgyis rengeteg felesleges, elajándékozásra/adásra/dobásra váró holmi gyűlt fel itthon, így arra gondoltam, belevágok! Ugyan május 12-én, azaz majdnem a hó felénél határoztam ezt el, de fél hó (egészen pontosan 19 nap, 133 holmi!) sem semmi, ha ennyitől meg tudnék válni...
A kiírás szerint nem számít, hogy kicsi vagy nagy a tárgy, a lényeg, hogy a lakásból kikerüljön, és a napi dózis sem kötött, felfelé eltérhet, azaz több lehet, mint 7, de kevesebb nem ;)

Elhatározásomat tett követte és megírtam eme blogbejegyzés elejét és elterveztem, vezetem -ha csak nagyjából is-, hogy miket "szórok" ki.
Könnyítésül, és mivel jelenleg is beteg a fél család, annyit változtatok, hogy ha úgy alakul "átjárhatóak" a napokra bontott tárgyak, azaz május 31-ig 133 tárgyat kell kiszanálnom, nem kötelező a napi 7, ha több lesz, az is beleszámít a 133-ba. Kíváncsi vagyok, sikerül-e....? Drukkoljatok!

farkasandrea.lapunk.hu zöld sorelválasztó

Tipp: a fenti blogon olvastam, hogyan motiválta a gyerekeit a szelektálásra: minden egyes tárgyért kis pénzösszeget adott (25 centet). Nálunk is mindig nehéz a gyerekeknek megválniuk azoktól a játékaiktól is, amikkel már nem játszanak, de ez talán kellően segít nekik. (Pláne mivel van egy játék, amire gyűjtenek) -a betegség miatt még halasztódik a megvalósítása, majd beszámolok, mi lett...
Pillanatkép lakásunk egyik rendezetten káoszos zugából
-ezekben a tárolókban (dobozok, bevásárlókocsi és a szemetes ami tárolóként funkcionál) mind olyan holmik vannak, amiket el kéne adnom vagy ki kellene dobnom: megunt játékok, kinőtt ruhák, pár háztartási kütyü...

Első nap: május 12. vasárnap - 3 tárgy (3/133)
  1. Nem tudom, számít-e de ezen a napon szülinapoztunk és a kartoncsomagolást, amiket amúgy sokszor megtartok leendő kreatív feladatokhoz, most kidobtam a szemetesbe. Félnek biztosan számít, ami nem gond, mert 
  2. Kidobtam 3 pólót amit kinőttek a gyerekek. Illetve csak részben dobtam ki, mert a pólók mintás részét kivágtam és megtartottam, így ez összesen másfél tárgynak számít szerintem. 
Második nap, május 13. hétfő -19 tárgy  (22/133)
  1. Ma végre eljutottam a ruhagyűjtőhöz és a ruhákat sem hagytam otthon. 15 db ruha volt (ebben volt cipő is, nem tudom, most akkor az egynek vagy kettőnek számít, de biztatásul egyelőre kettőnek számoltam)
  2. És elvittem pár megunt játékot is egy gyűjtőakcióba, összesen 4 darabot
Harmadik naptól, május 14. keddtől - kilencedik napig május 20-ig maradt a 22/133 -kanászodom, semmi kidobálás...

Tizedik nap - május 21. kedd, a Pünkösdi hosszú hétvége után haladok! (56/133)
  1. ruhák
  2. kismama holmik
  3. babakellékek
összesen 34 darab holmi ment a rászorulóknak, ez eddig 34+az előző 22 , azaz összesen 56 a 133-ból.
Még 10 db tárgy kell hogy elérjem az 50%-ot... pedig mindjárt vége a hónapnak... ajjaj!

11. nap, május 22. szerda
Ma a másik szobában, a hálóban pakolgattam kicsit reggeli előtt és pár apróságot ki is dobtam -minek is tartottam meg? Avagy miért is nem dobtam ki eddig? Nem fotóztam, de olyan roppant hasznos és fontos dolgok voltak, mint szétjött és már rég kifogyott filctoll, iskolai számoló alakzatok (vagy mik) -hoz tartozó doboz (tartó), stb. Összesen ma 21 tárgytól váltam meg. Az állás: 77 / 133 -már túl a felén!!! Még 9 nap, hajrá hajrá!

Biztatásul és mert rám fér felrakom ezt a félkész bejegyzést a blogra nyilvánosan -kérlek, drukkoljatok- és írogatom tovább, ahogy haladok vagy nem haladok... de inkább az előbbi, szeretném, ha most összejönne és teljesíteni tudnám ezt a kihívást!

13. nap, május 24. péntek
Igazából nem mai termés, de sikerült tegnap a nagy takarításban és ma hajnalban még 10 tárgyat kidbonom -fotó is lesz ezekről hamarosan, csak még a mobilomon van.
Az állás így most 87 / 133.
Annyira sok tárgytól megszabadultam, olyan szép rendet tudtam rakni tegnap és ennek annyira megörültem, hogy le is fotóztam a lakás szinte összes pontját, de ugyanakkor még annyi mindent ki kellene dobnom a napi 7-hez hogy kezdek kicsit elkeseredni, hogy mégsem fog sikerülni... Persze elméletileg az sem a világ, hiszen iszonyat sok tárgy került el itthonról és nagyon sokat számít ez is: lakható lett újra a lakás, a gyerekek és férjem is örülnek, így ha nem jutok is el 133-ig, akkor is érdemes volt mindenképpen! És kit tudja? Van még egy hetem.



16. nap: május 27. hétfő
Kis öszegzés a hétvégéről, ugyanis gyereknap keretében a közeli abc-ben matricacsere volt a nemrégiben ott tartott matricagyűjtés kapcsán és mivel nekünk szerencsére már betelt az albumunk, ezért elvittem az összes maradék cserénket és odaadtam egy anyukának aki éppen a hiányzó matricákat kereste maguknak, illetve megbeszéltük, ami nem kell nekik, azt otthagyja a cserebere asztalon, hogy más is kereshessen köztük. Így jó helyre kerültek a matricák, és kikerült a lakásból két nagy halom számunkra felesleges tárgy is. Bár ezek laposak és olyan nagy helyet nem foglaltak, de duplán jó, hogy adódott ez az alkalom. Nem számoltam meg, mennyit vittünk, de volt vagy 80-100 darab, így ha valóban minden kicsi darab tárgy számít, akkor a havi célkitűzés teljesítve :) Persze lehet, szigorúbban kellene vennem... Nem akarom elvenni a saját kedvemet, ezért alapvetően teljesítettnek tartom a kihívást, de ettől függetlenül a maradék pár napban azon leszek, hogy még találjak felesleges tárgyakat és megszabaduljak tőlük (már folyamatban van pár régi bébiruha selejtezése). Ha a csomagot 2 tárgynak tekinteném, mert két nagy halom matrica volt, akkor most 89/133-nál tartanék -vajon nagyobb tárgyakkal is sikerül megtalálni és ajtón kívülre vinni a maradék 44 tárgyat? Vagy be kell érjem azzal, hogy a sok matrica mind 1-1 tárgyat "ér"? Még 4 napom van megtudni, mire megyek...

17.nap, május 28. kedd
Ma kis rendrakás volt, 7 dolgot penderítettem ki: egy érgi naptárat, egy szétesett könyvet ami menthetetlen és még pár holmit. Ígty az állás 96/133

Utolsó nap, 21., május 31.
Hát bizony eltelt az utolsó pár nap is, és csak ma sikerült pár dologtól megszabadulnom: ezek száma viszont 15, így kis szépítés sikerült a legvége előtt. Ma 15, az összesen 111/133, csak 22 maradt ki, és mindezt úgy, hogy anno azt a sok matricát csak 2 db-nak vettem, szóval ez elég jó!

Összességében úgy érzem, nagyon megérte részt vennem a kihíváson: tisztább, átláthatóbb, rendezettebb lett a lakás, végre rászántam magam és sok-sok tárgytól megváltam -sokat régóta halogattam. Mivel kíváncsi vagyok, így folytatom a kihívást, továbbra is lomtalanítok :)
Print

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...