szerda, április 24, 2013

Csak1tipp: Mosott ruhák elpakolása


Most semmi extra nem lesz, lehet ezt sokan tudjátok, csináljátok, most csak leírom, hogy szoktam, hátha valakinek jól jön egy kis biztatás :) de semmi spanyolviaszra ne számítsatok.

fotó forrása


Sokáig szenvedtem és többféle módszert is kipróbáltam, ezért eddig magam is szívesen olvastam minden tippet, trükköt és ötletet a mosott, tiszta és száraz ruhák elpakolásáról majd egy külföldi bloggerina ötlete vált be igazán -ami nagyon egyszerű ötlet, mégis számomra óriási segítség volt
Mi kell a mosott ruha gyors elpakolásához?

  1. Energia+elszánás
  2. Nagy pakolható terület ahol szortírozhatjuk az összehajtogatott ruhákat és ahol az összehajtogatáshoz is van kellő hely
  3. Egy kis vidítás: zene vagy egy film(sorozat) amit szeretünk nézni/hallgatni

Nálunk így megy a hajtogatás: 
  • kinyitom az ebédlőasztalt, 
  • és a nagy hálós tárolót, amibe leszedtem a fregoliról a ruhákat egy székre rakom (így nem kell lehajolnom), 
  • bekapcsolom azon sorozat újabb epizódját, amit még nézni szoktam (1-2 félét követek csak és mióta előírtam magamnak, hogy csak akkor nézhetem meg az epizódot ha közben hasznosan töltöm az időt, azaz ruhát pakolok, jobban megy a rászánás rész -már ami a ruhák elpakolását illeti) Pont jó a párosítás mert az epizód kb 1 órás és nekem pont ennyi idő kell elpakolni, hajtogatni a ruhákat ha tele volt a fregoli. Ha ügyes vagyok, a sorozat utolsó kb max negyed óráját már nyugodtan, ülve nézhetem meg :)

Pár infó, hátha hasznos:

  • Összesen öten élünk háztartásunkban, két felnőtt (Apa, Anya), és 3 különböző életkorú gyermek (2,5,7 évesek), - ők lányok mind, de mások a ruhaméreteik, ezért külön tárolom a ruháikat. 
  • Szerencsére annyi szekrényünk már van, hogy mindegyik családtagnak van külön része (ha nem is egy egész szekrény) és mindegyik a nappaliban van (lévén kétszobás lakásunk), így Tv nézés és ruhapkaolás közben nem kell másik szobába mennem. 
  • A fregolinkra 3 adagnyi mosott ruha fér fel -ügyesen kell teregetni ehhez és külön száradnak a fehérneműk és a vállfán szárítandó ruhák- így egy nagy -olyan régi ikeás játéktárolós- hálós tárolót töltenek meg mikor leszedek mindent (plusz a vállfásak, azokat rögtön rakhatom is el)
  • Leghosszabb ruhapakolásom 2 órányi volt! Ehhez az kellett, hogy egy fregolis adagnyi ruhát nem pakoltam el így 2 adagot kellett egyszerre (fránya betegségek amikor borul itthon minden és semmire sincs időm egy darabig aztán rohanhatok, hogy behozzam a lemaradásom). Na ez volt az a pont, amikor nem akartam többet tiszta, hajtogatásra és elpakolásra váró ruhát látni, de hát mosni kell, ruhák kellenek, így nem volt sok választásom. Szerencsére ezután bukkantam a már említett blogbejegyzésre ami új távlatokba emelte a ruhapakolást -ami azóta is remekül működik :)
  • Hetente egyszer vagy kétszer mosok, de ilyenkor annyit, illetve addig, amíg csak van hely a fregolin (azaz 3-szor pakolok a mosógépbe) Ruhákat elpakolni is egyszer vagy kétszer szoktam -ha nem jön össze annyi mosott, hogy megtöltse a fregolit, akkor bevárom a többi adagot és együtt pakolom el, de ilyen ritkán szokott lenni: ha már egyszer nekiállok, akkor egyszerűbb többet egyben letudni.

Ti hogy szoktatok mosni és a száraz ruhákat elpakolni? 


Print

2 megjegyzés:

  1. Ugyan nem a témába vág, de a poszt olvasása közben merült fel bennem: írod, hogy két szobás lakás, és 3 gyermek. Amikor újszülött volt a két fiatalabb, az idősebb(ek) szobájában aludt, vagy nálatok? Az eltérő alvásigények miatt érdeklődöm. Esetleg egy új bejegyzést is érhet a felvetésem. (?) :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm kérdésed :)
      Nálunk eleve úgy alakult mindegyik gyereknél, hogy együtt aludtunk: legidősebb ottragadt az éjszakai szoptatások miatt, a ketteske az ágyhoz tolt rácsos-, majd ifjúsági ágyban, de egy időben mind az öten együtt (libasorba tett ágyakon) az egyszem hálóban. De írok majd erről bővebben -köszönöm a tippet ;)

      Törlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...