szombat, március 16, 2013

Március 16.: Az alvás világnapja


Ma van az alvás világnapja! Remélem, jól aludtatok :)

Kisgyermekes anyukaként az ember sokszor évekig nem tud rendesen aludni, lévén a gyermek alvásának minősége, milyensége erősen befolyásolja a szülők lehetőségeit is. 
De mennyi alvásra is van -elméletileg- szüksége a gyereknek?




Nagyon röviden az AntalVali.com oldal alapján:

"Alvásigény:
  • 0-3 hónapos korig: 16-20 óra naponta
  • 3-12 hónapos korig: 11-16 óra naponta
  • 1-3 éves korig: 12-13 óra naponta
  • 3-5 éves korig: 11-12 óra naponta
  • Iskolás korú gyerekek: 10 óra naponta"


BabaAlvásigénye  és a Kismamablog oldalakon mindezt részletesebben is elolvashatjátok.

Persze az elmélet és a gyakorlat között sokszor óriási a különbség: nálunk három gyerekből háromnak más az alvásigénye és -szokása. A legnagyobb például mindig is rossz alvó volt; egyéves korától már nem volt szüksége napközbeni alvásra, elvolt az éjszakaival. A középső mindig is jól aludt, ő mormota-típus -csak akkor nyűgös, ha felébresztik (a mai napig, pedig már majdnem iskolás). A legkisebb pedig a köztes verzió: szépen alszik, de teljesen átlagos az alvásigénye. Ugyanakkor egy betegség után/miatt neki is felborult egyszer nemrégiben és akkor napokig éjfél körül tudott csak elaludni -sokszor mindazzal együtt, hogy napközben sem aludt! Nem tudom, hogy bírta, simán elvolt napi 6-7 óra alvással, meg sem kottyant neki. Furák tehát sokszor a gyerekek alvási szokásai, és sokszor szülőként nehéz boldogulni az altatás feladatával. Ebben viszont ma már szakszerű segítséget kaphatunk: Kalmár Alexandra többek között a babaalvás szakértője, tőle bátran kérjetek tanácsot a témában.

Édes az alvás majdnem fejenállva is
És még két szakirodalom a témában: 

          Éjszakai gondoskodás

Békés álom - könnyek nélkül


Print

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...