szombat, március 09, 2013

Csak1tipp: Tejmentes csokitorta


Kis kitérő, hátha segít valakinek egy igen egyszerűen elkészíthető tejmentes csokitorta-recept, illetve ötlet inkább.

Tejmentes tortát készíteni vagy venni sem egyszerű, hiszen a legtöbb torta tejszínes vagy vajas krémes. Sőt, nálunk nagyon válogatósak a gyerekek, egyedül ezt a tortát hajlandók megenni. Viszont ezt olyan egyszerű elkészíteni és lehet variálni is a díszítését, így akár annak is hasznos lehet, aki amúgy ehet-ihat tejtermékeket.

Nézzük akkor, hogyan készül
(az eredeti receptet egyszer egy magazinban olvastam, kivágtam, eltettem és nagy sokára elővettem, de sajnos arra már nem emlékeztem, melyik magazinból való.)

A piskótáim rendre rémesen sikerülnek -ez jórészt a sütőm hibája, de mindegy is, venni szoktunk piskótalapot. Van szerencsére több olyan is, ami tejmentes.

Legutóbb az ünnepelt többemeletes tortát kért csokitortalapokkal.

Ezért lett a töltelék csokipuding -a főzés nélkül készíthetőt szoktunk venni- és rizs- vagy más növényi tejjel készítem el -jelen esetben szójatejet kaptam. Nem feltétlenül szükséges mindig, de ha kicsit kevesebb tejjel keverem ki, mint amit a csomagoláson írnak, akkor sűrűbb lesz a puding. Fontos tudni, hogy a nemtehéntejekkel más sűrűségű lesz a puding ugyanannyi mennyiségű tejet használva, így érdemes óvatosan használni. Ha nem vagyunk benne, biztosak, hogy kell-e az egész előírt tejadag (ami fél liter), akkor lassan adagoljuk a tejet a pudingporhoz miközben keverjük, így láthatjuk, mikor éri el a számunkra ideális sűrűséget a puding. 

Ha kész a krém, mehet is a tortára, a tetejére pedig olvasztott csokimassza került. 
Ebben étcsokoládé, tejmentes margarin és csokis szójaital volt, de sima ízesítetlen növényi tejjel is remek. Be kell lőni a megfelelő állagot -ne legyen se túl sűrű se túl híg. Ez általában 2 evőkanál margarin, 1 dl tej és 3 kisebb tábla étcsoki vagy 2 nagy tábla (mínusz az a pár kocka, amit a gyerek elkér kóstolóba)



Ez kerül tehát a torta tetejére és jöhet a hűtés, hogy jó ropogós legyen a csokikéreg.
Dekorációként pedig tortadarát szórtam rá. Hogy szebb legyen kivágtam papírból az ünnepelt életkorát -word-be írtam, kinagyítottam és a monitorra fektetve körberajzoltam egy papíron, így lett szép szabályos, és jöhetett a körbevágás. Ezt fektetem rá a tortára és így szórom körbe a tortadarával.



Persze ettől még kerül rá gyertya is, és ne felejtsük el bekapcsolni a Boldog születésnapot! dalt :)

Másik verzió amikor gyümölcstortalapra kerül a krém, ekkor puding nélkül készítem és csak olyan krémet rakok a tortalapra, mint a fenti receptnél a bevonómassza, azaz étcsokis-margarinos-tejes krémet amit gőz fölött puhítok-keverek. 
Van, amikor csak gyertya vagy marcipánfigura a díszítés, de egyszer nagy sikert aratott hogy szórtam rá tortadara helyett szivárványszínű gyümölcsös golyókat (skittles-t, az tejmentes)



Megjegyzés:
Tudom, ez egy rém egyszerű recept, ha egyáltalán lehet annak hívni, de sokszor szokott gondot okozni, milyen tortát ehet egy tejérzékeny szülinapos? Hátha vkinek segít ötletet adni írásom :)



Print

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...