szombat, február 23, 2013

Megyetanító puzzle sk


Milyen egyszerű ötlet és játékossága miatt az egészen kicsiknek is móka.


Egy amerikai blogon láttam az ötletet, és remekül felhasználható magyar megyékhez is!


Rögtön arra gondoltam, milyen jó lenne ugyanilyet készíteni Magyarország megyéivel. Puzzleként kirakható, de a már olvasni tudó gyermek közben észrevétlenül is memorizálja a megyék nevét. Kezdhetjük a játékot kisebb gyerekkel is, így amikor már elég idős és ismeri a betűket, könnyebben fókuszálhat a megyék nevére, mint a kirakásukra. Sőt, a még nagyobb gyerekeknek nehezíthető tovább is a játék: most tedd a helyére Heves megyét! Melyik megye kerül Baranya megye mellé? Stb. Jó móka tehát egészen kicsi kortól kezdve nagyobb iskoláskorig.

Sk elkészíteni is egyszerű:
  1. Megkerestem képkeresővel Magyarország térképét megyékkel jelölten az interneten (most itthon pont nincs térképünk, de akinek van, máris könnyebb a dolga)
  2. Óvatosan a monitorra ragasztottam egy sima A4-es papírt és körberajzoltam a térképet
  3. Kiszíneztem a megyéket és odaírtam a nevüket is
  4. Ráragasztottam kartonpapírra a sima papírt és körbevágtam a megyéket
  5. Kezdődhet is a játék!








Print

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...