péntek, február 01, 2013

Játékkonyha minimál


A 2013-as évre egyik fogadalmam az, hogy átgondoltabban kezeljük az ajándékvásárlást a gyerekek ünnepeire. Nagyon szívesen veszünk nekik mindenféle játékot: akár ami nekünk megtetszik, mert szerintünk szívesen játszana vele, akár amit a gyerek kér, de rendre felsülünk és alig egynapi játszás után félreállítják az újdonságot is. Nem nagyon szoktak a játékaikkal játszani, pár kivétel van.

Így 2013-ra az egyik irányelv, hogy vagy programot, azaz élményt ajándékozunk, de mivel még gyerekek és nem lenne igazi számukra az ünnep kézzel fogható, kibontható ajándék nélkül, ezért kapnak ajándékot, de sk készítettet. Még nem tudom, végig be tudjuk-e ezt tartani, de jó lenne. A többi rokon úgyis venni fog játékokat, így a boltiakból sem maradnak ki a gyerekek.

2013. januártól él a fogadalom, ez összesen 3 születés-, 3 névnapot, és 3 egyéb ünnepet (mint Húsvét, Gyereknap, Karácsony) jelent összességében. Ennél többször úgysem kapnának ajándékot, de ezeknél is differenciált, mennyire lenne "nagy" az ajándék. Mindenesetre 9 ünnepet kell "kibekkelni", de mivel az "egyéb ünnepeket" háromszorosan kell venni (vagy egy nagy közös ajándékkal készülni, de abból úgyis veszekedés lenne), ezért totálban 15 ötletre lesz szükségünk az év során. Szerencsére máris jópár ötlet vár megvalósításra, így abban nem lesz hiány.

Első akadály a legkisebb lány második születésnapja volt. Amúgy sem lett volna ötletünk bolti holmira, de váratott magára már Karácsony óta az sk játékkonyha megvalósítása. Szűkösebb keretből és extra kevés idő alatt kellett összehozni (egy majdnem kétévesnyi gyermek délutáni szundikálásának röpke ideje alatt -ami szűk két óra volt), így nem lett a legtutibb, de a gyerekeknek bejött: szívesen játszanak vele.


Ajánlom tehát elfoglalt szülőknek, és/vagy azoknak, akik nagyon minimális költségvetésből szeretnék kihozni.


A felszerelés, amire szükségünk lesz:
  • 1 nagy doboz -jelen esetben ilyet használtam (később majd lefestem feketére, de erre most nem volt idő)
  • 1 tálka -ez lehet olyan szürkés-ezüstös fémes keverőtálka, jelen esetben egy mekis saláta tárolódobozának alját használtam, de ma már másmilyen dobozban kaphatók a saláták
  • 1 csap -a csap kérdésén sokat gondolkoztam, végül kerti csap mellett döntöttem. Ezt párszáz forintért vásároltam
  • A főzőrózsák poháralátétből készültek -ez volt itthon, régebben kaptuk ajándékba, így nem tudom a pontos forrást.
  • Az ezüst színű rész a főzőrózsáknál a karácsonyról megmaradt ezüst hósprével készült.
  • Továbbá pár fogantyú, ami itt szintén olcsón megvásárolható (ha esetleg úgyis mennénk dobozért) Összesen egy széles fogantyúra és 4, illetve optimális esetben 5 db (4 főzőrózsa+sütő) kerek gombfogantyúra lesz szükségünk. 
  • A hatás kedvéért a sütőt, főzőrészt a főzőrózsákkal és a mosogató tálkát körberagasztottam piros szigetelőszalaggal, de ez elhagyható 






Ami a készítéshez szükséges felszerelést illeti, elég volt egy tapétavágó, csavarhúzó, ceruza és ragasztó.
A mosogatóhoz használt tálkát körberajzoltam a doboz tetején, így vágtam ki a tapétavágóval, a csapot is körberajzolás után kivágtam, a főzőrózsákhoz használt poháralátéteket ragasztottam, a sűtőajtót is vágtam, a fogantyúkat csavaroztam és készen is volt.

A dobozkonyha további előnye, hogy belsejében tárolható az összes játék-főzőkellék ami csak megtalálható otthon (edények, lábasok, ételek, stb)


Nettó 2 óra és egy kb kalkuláció alapján -ha minden hozzávalót, kivéve az elkészítéshez szükséges eszközöket meg kell vásárolnunk- 3000 Ft-ból kijön az egész. 

Ennél sokkal profibb játékkonyhákat itt láthattok:




Print

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...