kedd, január 15, 2013

Variálható csicsókakrémleves

Nálunk mindenki tejérzékeny/allergiás (dettó tejfehérjére és tejcukorra), ezért is vannak majdnem teljesen tejmentes receptek a blogon. Ugyanakkor minimális mennyiségben kaphatnak a gyerekek is tejterméket: egyszer-egyszer kemény sajtot, kevés activiát a tejföl/joghurt/kefír helyett. Ennyitől még nem jelentkeznek a tüneteik, de vigyázunk az adagolásra és az adások sűrűségére időben is. 

Alábbi recept egy új kedvenc, a már népszerű és szezonális csicsóka felhasználására.



Idén vettem először a piacon: megláttam és olyan szép volt, annyit hallottam dicsérni, gondoltam, veszek aztán meglátjuk, mivé alakul konyhámban. Kerestem a neten recepteket, végül leves lett.

Activia nélkül is finom és fogyasztható, így az is elkészítheti és eheti, aki még ennyi tejterméket sem tolerál.

Recept innen: NoSalty, ennyit változtattam csak rajta:

Csicsókát és kevesebb krumplit tisztítottam meg és vágtam kockákra, majd ezeket a kicsire vágott fok- és vöröshagymával no és vízzel felraktam főni. Kevés sóval ízesítettem. Mikor megfőtt mindegyik zöldség turmixoltam össze -ennél a pontnál is finom volt, de lazít a leves állagán az activiás- fűszeres bekeverés (ami activiából, sóból és borsból áll), de ha nem esztek semennyi tejterméket, akkor sima vízzel vagy alaplével is lehet higítani, de készülhet eleve több vízből és akkor turmixolásnál eleve hígabb lesz.

Összességében tehát csak a tejfölt helyettesítettem activiával.
Főzés közben

Szerencsére a gyerekeknek is ízlett a leves, viszont sikerült elsőre akkora adagot készítenem, hogy még így is napokig ehettük. Ezért is variáltam kicsit a napok során 

Lehet tehát tenni bele:
  • -pirított bacont vagy húsos szalonnát (kockára vágva) -jól passzol hozzá ízben
  • -lehet a tetejére tenni reszelt sajtot (mi trappistát raktunk rá, ezt tolerálják a gyerekek kis mennyiségben)
  • -volt, amikor croutonnal, azaz szárított zsemlekockákkal tálaltam

(de persze adódott amikor mindegyik fentivel együtt)

Klassz és kellemesen variálható, sokszínű étel lett így a csicsókából, sőt, utólag jutott eszembe, ha nem higítom sehogyan sem, még főzelékként is megállta volna a helyét. 


Print

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...