szerda, január 16, 2013

Krémlevesek II.: Póréhagyma krémleves

A télben az is jó, hogy lehet krémleveseket enni. Tavasszal, nyáron nem esnek olyan jól, mint télen mikor hideg van.

A krémleveseket azért szeretem, mert könnyű elkészíteni -kezdőbiztosok hiszen csak valami zöldséget kell megfőzni majd turmixolni- és sokféleképpen variálható a már elkészített leves is. Ez utóbbi tulajdonság remek, mert elég egy nagyon nagy adag levest készítenem egyik nap és utána azt lehet napokig enni anélkül, hogy megunnánk.

Ugyan előzőleg már írtam a most méltán népszerű csicsókakrémlevesről, de azóta készült még egy másik, póréhagymás krémleves is és ez is remekül variálható.






Először nem tudtam, milyen leves legyen belőle -eleve most azért jött a póréhagyma, mert túl nagyot lehetett csak kapni, amúgy a francia hagymalevest jobban kedvelem, de üsse kő, ha nem fogyna el a póréhagyma, legyen belőle leves!

A neten barangoltam receptet keresve és egy igen egyszerű mellett döntöttem -aminek a linkét már nem találom, de kicsit alakítottam is rajta.
Így készült:
Egy lábasba kevés margarint rakok, melegítem. Erre jön a karikákra vágott póréhagyma. Összeforgatom, sózom, kicsit borsozom. Kicsit hagyom, de csak röviden és már mehet is rá az alaplé -aminek most híján voltam, így sima vízzel kellett beérnem amibe házi vegetát tettem. Felforralom, kb 15 percig rotyog és jöhet is a turmixolás. Ezután visszarakom a lábasba, egy doboznyi activiát elkeverek kevés liszttel és hozzáöntöm. Ezzel sűrítem és még forralok rajta egyet és kész is. 

Nem sűrítettem túlzottan, mert terveztem, hogy egy későbbi lépésben (napon) adok hozzá főtt krumplit amivel turmixolva még krémesebb, sűrűbb lesz, de elsőre simán voltam kíváncsi a levesre (azért krumplival jobb).

És alább a számtalan lehetőségből négy, hogyan lehet variálni ezen levesünket is:
(középen az eredeti verzió)





Print

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...