csütörtök, október 11, 2012

TILT gyerekekkel

Nem tudom, mennyire ismeritek Via blogját, az Urban:Eve-et -már egy ideje rátaláltam és lelkes olvasója vagyok (bár a FlyLadyt sosem sikerül csinálnom :o) és ott olvastam a TILT-ről ami annyit tesz, hogy Things I love Thursday. Egy külföldi blogról terjedt el világszerte ez a dolog, a lényege, hogy csütörtökönként (vagy máskor, egyszer egy héten) leírja a blogszerző, miért hálás azon a héten. Ez a "gyakorlat" segít, hogy boldogabbak lehessünk, láthassuk és rádöbbenjünk, milyen szép az életünk. Persze nem mindig könnyű olyan dolgokat írni, amikért hálásak lehetünk, pláne egy-egy rémes héten, de segít ekkor is, hogy pozitívabban tudjunk gondolkodni.
Azon gondolkoztam egyik nap, milyen jó lenne, ha megpróbálnék ilyet vezetni a családi blogunkban a gyerekeimről: nem azt írnám le, hogy hálás vagyok egy sikeres ügyintézésért vagy egyéb személyes dologért, hanem akár hálától függetlenül leírnám, milyen a gyerek az adott héten. Pontokba szedve, felsorolásszerűen, röviden -csak hogy emlékezzek rá. Akár jövőre is érdekes lenne visszanézni, egy évvel azelőtt éppen milyen voltak, miket csináltak, mi foglalkoztatta őket, mi volt a kedvenc ételük-italuk ami azon a héten nagyon bejött nekik.
Valahogy így:

  • Elsőszülöttem részt vett élete első iskolai szülinapi zsúrján és már napokkal előtte nagyon izgatott volt. Jól sikerült a buli, végül a két másik gyermekkel én is ottragadtam, de szépen viselkedtek és mindenki jól érezte magát. 
  • Másodszülöttem sikeresen felgyógyult előzőleg egy kis köhögéses betegeskedésből -nem volt vészes, igazából mehetett volna oviba, de úgy alakult, hogy otthon maradt és ennek nagyon örült természetesen. Jól összebarátkoztak a legkisebbel -ami rájuk fért mert eddig nehezen találták a közös hangot.
  • Legkisebb pedig kivételesen kevesebbet kópéskodott és elég szépen viselkedett egész héten. Már ismeri a "torta" szót is, de kedvence még mindig az "alma" -és minden alma ami gyümölcs vagy zöldség, a banán, az uborka, a paprika... de nagyon szeret is almát enni -harapja, úgy az igazi.
Ezek olyan apróságok, amikre később jó lenne emlékezni -minap is egy hasonlót kérdeztek tőlem a gyerekek, mi volt az első szavuk, kedvenc ételük mikor annyi idősek voltak mint legkisebb tesójuk és volt bizony, amire már nem emlékeztem -de arra igen, hogy annak idején biztos voltam benne 100000%-ra hogy na azt sosem fogom elfelejteni. Fel sem írtam éppen ezért... 
TILT-szerűen viszont felírhatjuk online vagy igazi naplóban de egy sima füzetkében is (dátummal) -milyen jó lesz később visszanézni! 

Print

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...