szerda, szeptember 12, 2012

Rosszevők és kedvelt gyerekételek


Nagyon sok gyerek válogatós -nálunk is háromból az egyik gyermek annyira válogat, hogy főételből jó ha öt félét fel tudok sorolni, amit hajlandó megenni -és ez nem most kezdődött... Sok módszerrel próbálkoztunk az idők során (a hozzátáplálása óta válogat), de biztosat nem tudok javasolni, mert nem vált be nálunk semmi. Azért akad, ami segített és akár ő, akár tesói jobban hajlandóak voltak megenni egy-egy ételt.


  1. Előljáróban íme egy könyv a témáról:
  2. És íme ami sokszor bevált: evés két kézzel... Sokszor segített, ha nem etettük, nem is villával/kanállal evett hanem megfoghatta a két kezével... utána többet kell takarítani és otthoni projekt ez kizárólagosan, de ha használ...
  3. Másik, ha érdekes alakú lett az étel -szép, mutatós:
  4. És a változatosság is jó: a muffinsütőbe tett ételféleségek mindig befutók voltak -sokszor így elfogyott pár olyan ételfajta is -pl. gyümölcs, zöldség- amit amúgy nem ettek volna meg.
  5. Biztos más is járt már többször úgy hogy a gyerek evett volna valami olyasmit amit méregdrágán árulnak, ugyanakkor nem egy nagy ördöngősség elkészíteni otthon -csak kell hozzá egy jó recept. Most jöjjenek az ilyen ételek -az otthoni verzió lehet sokkal egészségesebb is és biztosan tudjuk, mi van benne. Sőt, legtöbbször a gyermek is szívesen eszi (az ételek nevére kattintva juthattok el a recept oldalára):

Fotó: saját -megj.: gyerekeknek ne borral kínáljuk

Gyros

A legtöbb -válogatós- gyerek is szereti a gyrost -no nem a teljes verziót, de a pitát sült hússal igen -innen már csak egy lépés. hogy egyszer a salátából is egyenek... 

Otthon is készithetünk gyrostpitát vagy lepényt nagyobb boltokban, pékségekben vásárolhatunk, de magunk is süthetünk.
Megtölthetjük salátakeverékkel (répachips, fejes- vagy jégsaláta, lilahagyma, stb), sült hússal(akár maradékkal is ami remek felhasználása a maradék sült húsnak), öntettel (joghurt simán vagy izesitve -fokhagymával, fűszerekkel).
Tálalhatjuk mindenkinek előre elkészitve vagy kinálótálon is, de lehet belőle saláta vagy mártogatós verzió is -lásd a fotókat.



  • Palacsinta
A számomra bevált legjobb recept:

    • liszt
    • tej (lehet szója- vagy más nem-tehéntej is, de el is hagyható -ekkor több víz kell hozzá)
    • víz: sima csapvíz és buborékos víz is (ha nincs otthon buborékos, akkor a mentes is jó, ha van bubis, akkor abból jóval kevesebb kell, mint a simából)
    • kevés só
    • tojás
Az arányokat tekintve mindig érzésre csinálom, ált 2 tojásból, kb 2 dl vízből első körben és lisztből, hogy jó folyós, de sűrű legyen a tészta. Ha nem lenne jó az állaga, akkor menet közben is változtatható. Tehát a hozzávalókat összekeverni és lehet is kisütni. 
Olajat nem szoktam a tésztába tenni, a palacsintasütőt olajozom be vékonyan ecsettel minden kb ötödik palacsinta előtt, szerintem így lesz a legkevésbé olajos a palacsinta, ugyanakkor nem ragad le. Persze teflon serpenyőben sütöm ki.

És milyen palacsintát együnk?

A közismertek a leggyorsabban elkészíthetőek, mint:
  • lekváros
  • túrós (kedvenc túrókrémem: túró+citromreszelék+mazsola+kevés tejföl)
  • kakaós (kakaó+porcukor vagy neskvik kakaópor porcukor nélkül)
  • fahéjas (+porcukor)
  • nutellás
De még számtalan könnyen elkészíthető verzió van, ha ezeket unnánk:

Édesek
  • pudingos
  • almaszószos: almát úgy készítjük mintha kompót lenne (cukros-fahéjas vízben főzni), összepürésíteni, esetleg sűríteni ha kell (pl. Sinlac-kal) 

Sósak
  • sajtos: reszelt sajtot ráolvasztani
  • mindenféle zöldséges alapvetően kenyérre kenős recepttel is finom: cukkinikrém, padlizsánkrém, stb.



Print

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...