csütörtök, szeptember 13, 2012

Ha elkél egy kis energia...


Anyukaként rengeteg energiára van (lenne) szükségünk.
Sokszor nehéz bírni a tempót, de muszáj.
Íme pár tipp, ami segíthet -a kávén túl...


Mi segíthet? 5 tipp a pörgős napokhoz:

  1. Próbáld meg kihagyni a reggeli kávédat olykor-olykor. A nagy reggeli rohanásban úgyis könnyebb felébredni és jól jöhet egy kávé ebéd után a délutáni álmosság ellen -hatásosabb a kávé, ha reggel nem ittál. Igyál a reggeli kávé helyett teát!
  2. Tornázz rendszeresen! Nem könnyű rávenni magad a mozgásra mikor amúgy is fáradt vagy, de hidd el, segít! Jobban fogod bírni a hajtást!
  3. Figyelj rá, hogy minden nap eleget igyál! Ha nem teszed, könnyen megszokod a szomjúság érzését és már fel sem fog tűnni, ezért igyál akkor is, ha nem vagy szomjas! 
  4. Ha van egy kis időd, zuhanyozz! Serkenti a vérkeringést, élénkít -feltéve, hogy nem túl meleg vízzel zuhanyzol.
  5. Figyelj rá, mit eszel! A túl sok laktató, zsíros étel elnehezíthet. Próbálj meg több zöldséget, gyümölcsöt enni és ne hagyd ki a levest sem ebédnél! Az édesség gyorsan felpörget, de ezt hagyd vészesetre mert könnyű hozzászokni és akkor emelni is kellene az adagot, hogy hasson. Egyél inkább müzliszeletet vagy szőlőcukrot.
És ha gyermekeddel otthon vagy és rendszerint nehezen telnek a délutánok -Te fáradt vagy, főleg aludnál, a kicsi meg nyűgös? Pár tipp erre is Gyarmati Andreától és Elletől (és pár saját ötlet is):
  1. Hallgassatok zenét! Megnyugtatásra Mozartot, pörgésre viszont mást hallgassatok
  2. Ha már nagyon egymás agyára mentek, mejetek inkább sétálni! Nem baj, ha csak a sarokig -segít így is. Neked a friss levegő, a kicsinek pedig az új ingerek, új környezet.
  3. Vegyél elő minimasszázsholmikat (görgető, labda, stb) és masszírozzátok meg egymás hátát vagy csak rajzoljatok egymás hátára
  4. Fürdesd meg a kicsit kivételesen előbb! 
  5. Tartogass ilyen energiahiányos időkre egy vész-dobozt amibe összegyűjtesz pár játékot a gyerektől amikkel csak ilyenkor játszhat -ha nehéz a nap, vedd elő és jó esetben lesz egy szusszanásnyi pihenőidőd
  6. Jól jön a játék orvosi felszerelés -vedd elő és játsszatok vele!
  7. B ötlet a fodrászosdi :)
  8. Első alkalommal kis ráfordítás kell, de később is használható az út-póló! Vegyél elő egy beáldozható, világos egyszínű pólót (vagy apa egyik ilyen pólóját) és rajzolj a hátára textilfilccel utat -minél elágazóbb, annál jobb. Csak arra vigyázz, hogy elég széles legyen a játékautóknak. Ha készen vagy máris mehet a játék: csak vedd fel a pólót, feküdj hasra és mehet is játék! 
  9. Tornázzatok! Nem pihentető az igaz, de ha csak elálmosodtál napközben, akkor segíthet újra energikusnak lenni ha megpróbálsz a gyerekkel tornázni. Tegyél be egy torna dvd-t és utánozzátok! Ha nem vevő rá a gyerek, akkor is jószerivel mókásnak fogja találni ahogy Te tornázol. De tarthattok tornaórát is: tornázzatok együtt mint régen az iskolai tornaórákon vagy legyél Te a tanár és mondd a feladatokat! Kisebbekkel tornázz baba-mama tornás dvd-re.
  10. Kuckózzatok pléd alatt! Egész nyugis Neked és remek játék a kicsinek. 


Print

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...